2013. április 30., kedd

Pluszos Szépségek mozgalom - Amáli Fernandes, Miss Plus Size Sao Paolo, Brazília

Ciao Bella,

A riói karnevál, Gisele Bündchen, foci – hogy csak egy pár dolgot idézzek, ami Brazíliáról a legtöbb ember eszébe jut. A fejünkben élő tipikus brazil nő formás, tud salsázni és lapos a hasa. De elég is a sztereotípiákból – fogalmam sem volt, milyen is egy vérbeli dél-amerikai nő, amíg alkalmam nem nyílt interjút készíteni az egyik legszebb telt nővel, Amáli Fernandes-el, aki megnyerte a Miss Plus Size Sao Paolo szépségversenyt.


CUPCAKE&PEARLS:  Bevallom, nem nagyon hallottam még brazil plus size modellekről! A hazádban mennyire elfogadottak a gömbölyded formák?

AMÁLI FERNANDES: Őszintén szólva nem meglepő, hogy nem sokat hallani rólunk, hiszen Amerikával ellentétben nálunk nem kapnak nagy figyelmet a plus size modellek. Nincs túl sok divattervező vagy kereskedő, aki a mi méreteinket is figyelembe venné és az emberek fejében a plusz kilók egészségtelen életmóddal párosulnak. Egyből a koleszterin és a magas vérnyomás kerül szóba egy teltebb lány kapcsán. Személy szerint az arcom sokan dicsérik, de az alakom már kevésbé.

C&P.: Amit a képeiden láttam belőled, s most a webkamerán –azt kell mondjam, mindened megvan, hogy szépnek érezhesd magad! És erre még egy korona is bizonyítékként szolgál – mesélj picit a sikeredről!


A.F.: Köszönöm – én is így érzem, szeretem a testem minden porcikáját! Minden tavaly kezdődött, mikor egy barátom kérésére részt vettem egy utcai divatbemutatón a kedvenc brazil márkámat, az Xiis-t népszerűsítendő. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam ismerősöktől és még ismeretlenektől is, így októberben beadtam a derekam és jelentkeztem az „Igazi nő” nevű versenyre. Végül a döntőbe kerültem 20 lánnyal együtt és a verseny minden percét élveztem! Olyan barátságos és segítőkész volt mindenki – nem is tűnt versengésnek az egész! A show alatt 3 körben kellett helyt állni: fürdőruhás, koktélruhás és nagyestélyis körünk volt, minek a végén átélhettem azt a varázslatos pillanatot, mikor az én fejemre került a brazil féldrágakövekkel díszített korona. Én lettem Miss Plus Size Sao Paolo és valósággal úsztam a boldogságban, képtelen voltam abbahagyni a mosolygást!

C&P: És még most is csak mosolyogsz!

A.F.: Hát persze! (felnevet). Én rendszerint sokat mosolygok és erre biztatok másokat is: nézz bele a tükörbe és jutalmazd magad egy széles mosollyal! légy boldog, hisz megvan mindened: 2 karod, 2 lábad – minden feltétel adott a boldog élethez! Olyan lány vagyok, mint bárki más – csak kicsit nagyobb méretűek a ruháim!

C&P: Ez így igaz – imádom a pozitív hozzáállásod! És mi történt a verseny után?

A.F.:  A cím mellett ruhákat és egy remek wellness nyaralást is kaptam  - és először szokatlan volt, hogy az emberek megismernek az utcán és mindenkinek van egy-két kedves szava hozzám. A Miss Plus Size Karib versenyén hazámat képviselem majd és egy különleges műsorszámmal is készülök, amivel az őseim előtt tisztelgek:  egy táncot gyakorlok már szorgosan, ami a salsa és az arab mozdulatok keveréke. Már nagyon várom ezt a versenyt! A modellkedés mellett van egy fotóstúdióm, ahol a fényképezés mellett sminkeléssel és annak oktatásával is foglalkozom – és szabadidőmben pedig egy blogot írok, amit pár napja kezdtem el azzal a céllal, hogy önbizalmat adjak a brazil nőknek.

C&P: Nem unalmas az életed – de honnan van mindezekre energiád?

A.F.:  Imádom a munkám és jóleső érzés másoknak is erőt adni. A nők kevés figyelmet szentelnek önmagukra – pedig egy kis smink csodákra képes!

C&P: És Te miből merítesz erőt és önbizalmat?



A.F.: Ez egy hosszú út eredménye – 2 nővérem van és bár korban én vagyok a legkisebb, termetemmel a legnagyobb vagyok közöttük. A szüleim sokszor figyelmeztettek, jó lenne leadnom pár kilót így folyton csak diétáztam. Néha sikerült is lefogynom, de aztán villámgyorsan vissza is szedtem – és ez így ment egészen addig, míg végre el nem fogadtam magam. Én nem akarom lefogyni már – így érzem magam teljesnek és boldognak! Ha nem vagyok jó passzban, akkor valami olyat csinálok, ami feltölt: egy kellemes kávézás a barátaimmal, egy adag finom tészta vagy egy kis lazítás a kutyámmal és a papagájaimmal. Fontos, hogy kellő időt szánjunk saját magunkra és a legapróbb dolgokban is meglássuk a boldogságot!

C&P:  Szerinted mi az a plusz, ami megszépít egy nőt?

A.F.: A boldogság! Még sosem láttam boldog nőt, aki csúnya lett volna! (felnevet)

C&P:  Nagyon köszönöm a beszélgetést és szorítok a Miss Plus Zize Karib versenyhez!

Noha 10 000 km választott el minket és most beszéltünk életünkben először, az interjú végére egy brazil meghívással és egy értékes emberrel eltöltött beszélgetéssel gazdagodtam. Annyira őszinte volt a mosolya és olyan természetességgel beszélt a plusz kilókról, mint bármely más témáról, ami felmerült – mint például legújabb divatszenvedélye, a fekete-fehér ruhák imádata. Amáli az a lány, akivel hajnal 5-ig rophatod a salsát és aki minden őrültségben partnered lehet. Családjáról is mérhetetlen nagy szeretettel és tisztelettel beszélt és egész lényéből az egyszerű, természetes szépség áradt. Mindannyiunk előtt példaértékű a kitartása, a tanulás utáni vágya, hogy kihozza magából a maximumot – noha már van egy csillogó koronája, de alázatossága és szerénysége fényesebben ragyog bármelyik drágakőnél!
Végezetül pár kedves szó video formában Amálitól:






Kövesd Amálit a Facebookon: klikk ide
Amáli blogja: klikk ide
Megtalálod Instagram-on is: @amaliplussize and @amalikf





Csók, puszi, pá édeseim
Zsuzska

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése