2013. február 7., csütörtök

Interjú Velvet D'Amour-al (Brit Plus Size Divathétvége)



Ciao Bella

A plus size divatvilágban van egy úttörő, kinek neve hallatán mindenki felkapja a fejét. A jól ismert modell és tehetséges divatfotós sajátos művészi szemléletére mindenki felfigyel. Szerepelt már a francia Vogue magazinban de Jean Paul Gaultier és John Galliano haute couture divatbemutatóinak kifutóit is meghódította már. Velvet D’Amour igazi inspiráció minden teltebb nőnek, aki önmaga helyét és az elfogadást keresi. Felemelő érzés és megtiszteltetés volt interjút készíteni vele a közelgő Brit Plus Size Divathétvége kapcsán.

Cupcake&Pearls: Egyedüli plus size modellként milyen érzés volt végigmenni Gautier és  Galliano kifutóin miközben körülvett az a sok vékonyka modell?

Velvet D’Amour: Meglepően természetes! Mindenki nagyon segítőkész és laza volt – egyik legviccesebb élményként az jut eszembe, ahogy a folyosón ülve megszólítottam két roppant vékony lányt, hogy oldjam a hangulatot. Mivel nem ismertem fel őket, viccesen megkérdeztem: „És ti, lányok, hozzám hasonlóan szupermodellek vagytok?” S ők már valóban azok voltak! Persze ezen jót nevettünk, mikor már mind ugyanazon a kifutón sétáltunk. A haute couture modellek köztudottan érdekes arcú, extra vékony és magas lányok – őket is cikizték az iskolában kinézetük miatt, így volt bennünk valami közös.

C&P: Ha már a cikizésről esett szó – mesélj nekem a saját démonjaidról, amiket legyőzve ilyen magabiztos nővé váltál?

V.D’A.: Hosszú volt az út, mire idáig elértem, de ezeket a harcokat mindenkinek meg kell vívnia, hogy harmóniába kerülhessen önmagaddal és magabiztos nővé érhessen. Mivel már kisgyerekként duci voltam, sokat cikiztek az iskolában és édesanyám magániskolába kényszerült beíratni. Elvitt a helyi úszócsapatba is, aminek köszönhettem némi alakformálást, de annyira sosem tudtam lefogyni, hogy az irántam érdeklődő modellügynökségek ne róják fel a súlyomat. Számos extrém diétán túl művészeti tanulmányaimnak köszönhetően a fényképezőgép másik oldalán kötöttem ki. Személyes forradalmam is egy művészi projekttel kezdődött. Azt a célt tűztem ki, hogy a népszerű magazinok szépségábrázolására rácáfolva a szépség egy új, másfajta bemutatását hozzam létre, saját testemet használva. Rengeteg időt pazaroltam testem utálatára, ám erre csak akkor döbbentem rá, mikor New Yorkban elkezdtem önkéntes munkát végezni.

C&P: Hihetetlen sokszínű egyéniség vagy – hogyan segített rajtad, hogy másokon segítettél?

 V.D’A: Bármilyen hihetetlenül is hangzik, de önmagam elfogadásában nagy szerepet játszott, hogy New Yorkban rákos gyerekekkel, itt Párizsban pedig HIV/AIDS betegekkel dolgozhattam. Miközben egyre több időt töltöttem beteg embertársaimmal, átértékelődött bennem az élet rövidsége és a szépség fogalma. Rájöttem, hogy valóban nincs időnk arra, hogy hasztalanul saját testünk gyűlöletére pazaroljuk a drága órákat! Sokkal felemelőbb érzés másokon segíteni, miközben felhagyunk a testsúlyunk miatti aggodalmakkall! A gyerekkori cikizések miatt lelkileg megerősödve mindig is kiálltam az „elesettekért” – legyen szó akár túlsúlyosokról, akár melegekről – mindenkit támogattam!

C&P: Az online magazinod, a Volup2 is hasonló értékeket képvisel –mesélnél erről? 



 

V.D’A: Február 14-én lesz 1 éve már, hogy útjára indítottam a Volup2 magazint, mely célja, hogy inspirálja, megerősítse a nőket világszerte – különös figyelmet szentelve a teltebb nőknek. Imádom a különleges, forradalmian újító és pezsgő témájú írásokat és képeket s a Volup2 oldalain lehetőséget kínálok a divat perifériájára szorult nőknek, hiszen nálam helyet kapnak a teltebb, az idősebb vagy megváltozott képességű modellek egyaránt. A következő számban például egy 68 éves modell is szerepel majd, aki kirobbanó formában van. Célom, hogy minden nőt felkaroljak, de persze a teltebb társaim vannak főszerepben.

C&P: Ez roppant újító, inspiráló és valóban olyan forradalmi, akárcsak Te magad! Mesélj a párizsi mindennapokról – milyen teltebb nőként ott élni?

V.D’A: Az igazat megvallva nem egyszerű, hiszen egy teltebb nőnek kétszer annyira oda kell figyelnie magára. Míg egy tipikus nádszálvékony francia nő smink nélkül, egy szál pálcikával feltűzve a haját nem tűnik fel, addig ugyanezt egy húsosabb lány nem teheti meg, hisz egyből megbélyegzik az „igénytelen” jelzővel. A tévés és egyéb média szereplések miatt szerencsére engem könnyebben elfogadnak, de nem könnyű itt egy molett lány élete, hiszen még a széktámlák is vékony lányokra vannak szabva, nem beszélve a divatról. Mindezek ellenére imádom Párizst – a Louvre az egyik kedvenc helyem, ahonnan rengeteg inspirációt merítek, hiszen számtalan testalkat kerül ott bemutatásra.

C&P: Egy múzeumból merítesz önbizalmat?

V.D’A: Így van! A magyar teltebb hölgyeknek is ezt tanácsolom, ha nincsenek jó passzban, irány a múzeum! Kapcsoljátok ki a tévét és vegyétek szemügyre azt a sokszínű szépséget, ami elmúlt korok nőideáljait jellemezte. Attól, hogy nem illesz bele napjaink ideális méreteibe még nem kell arra pazarolnod az életed, hogy saját tested sanyargatod és utálkozva pillantasz önmagadra! A múzeumok termeit járva megismerheted minden kor szépségismérveit, amik segíthetnek abban, hogy felismerd saját értékeidet. Napjaink ideálja roppant mód elrugaszkodott a valóságtól, hála a modern technológiának, gondolok itt a retusálás mértéktelen használatára. Ha nem fogadod el saját magad, akkor őseiddel bánsz tiszteletlenül, hiszen az ők génjeit hordozod magadban. Ne engedd, hogy a média elhomályosítsa látásod, hisz Te is gyönyörű vagy!
Saját családfád tanulmányozása is segít az úton, hogy boldogabb énképet alakíts ki magadról – nézz utána, honnan is származol, kik voltak az őseid, keress régi fotókat és találj vissza a gyökerekhez! Ezek mind segítenek abban, hogy értékeld, amid van – minden egyes porcikáddal együtt! Tiszteld az elődeidet és meríts erőt belőlük – akárcsak ebből a blogból, amit épp olvasol!

C&P: Így van, mindenki egy Pluszos Szépség, hiszen belső értékeink jóval nagyobbak ruháink méreténél! Alig várom, hogy jövő héten személyesen is találkozzunk, hiszen meghívott vendége leszel a Brit Plus Size Divathétvégének!

V.D’A: Izgatottan készülök Londonra – bizonyosan jó móka lesz és nagyszerű lehetőség, hogy a teltebb nők megkapják azt a figyelmet, amit megérdemelnek és nagyon várom, hogy találkozhassak velük ezen a mesés rendezvényen! Gyakran veszek részt eseményeken meghívott előadóként és ez remek alkalom, hogy személyesen is megismerjük és erősítsük egymást! Biztos vagyok abban is, hogy Veled is folytatjuk még a beszélgetést jövő héten, immáron személyesen!

C&P: Egészen biztosan! Köszönöm az interjút és jövő héten találkozunk!


A beszélgetés minden perce különleges élmény volt számomra – Velvet energiája, mások és az élet iránt érzett szeretete engem is megérintett. A számos benne rejlő PLUSZ közül talán az empátiát emelném ki, hiszen őszintén szólva elképzelhetetlennek tartom, hogy bárki is az önkéntes munkát javasolná segítő lépésként önmagunk elfogadása érdekében! Először nem is értettem az összefüggést, vajon mi köze van a karitatív munkának az önbizalomhoz? Aztán picit elgondolkodva világossá vált az üzenet: aki képes megnyitni a szívét és segíteni anélkül, hogy bármit is várna cserébe, az nagyszerűségéről és értékeiről tesz tanúbizonyságot. Azt hiszem mind tanulhatunk Velvet hozzáállásából: elég az időpocsékolásból, ideje MEGÉLNI az élet minden pillanatát! Szeretnél egy tengerparti nyaralást? Vedd meg a jegyeket még MA és ne halogasd arra hivatkozva, hogy fogynod kell még ahhoz a bizonyos bikinihez! Az életet maximális fordulatszámon megélni és élvezni nem a mérlegen látott számtól függ – sokkal inkább a hozzáállásodtól!

Bővebben Velvetről itt tájékozóthatsz:





 
Csók, puszi, pá édeseim
Zsuzska
 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése