2012. november 18., vasárnap

DIY heti plus - egy kis dekupázs

Ciao Bella!

A heti plus-omat mi sem mutathatná be jobban, mint végre újra alkottam! Régebben többször szántam erre a számomra rendkívül megnyugtató és inspiráló hobbira - de valahogy az utóbbi időben annyi minden összejött. Ma viszont meg sem álltam egy alkotásnál - egyből négy színes csodát varázsoltam némi szalvéta, ragasztó, strasszkő segítségével.
Gondosan dokumentáltam mindent, így Ti is megláthatjátok mennyire egyszerű is egy kis leleményességgel egyedi, vidám ajándékot vagy otthonodat díszítő tárgyat készíteni - vágjunk bele, íme a képek:

Amire szükségem volt az rengeteg, különféle szalvéta, szalvétaragasztó, olló és pár jópofa cupcake papírmasé:



A ragasztó vizes alapú, így könnyen kimosható az ecsetből - azonban érdemes gyakran kezet mosni, mert egy idő után már nekem is mindenem ragadt



Első lépésben a kiválasztott szalvétákból kivágtam azt a részt, amit használni szeretnék és óvatosan szétválasztottam, hiszen csak a felső, nagyon vékony réteget használtam fel (a fehér vastagabb rész kuka)



Ezután jön a móka része - mert szerintem nagyon jó pofa, ahogy az ember ecsettel óvatosan (!! ez fontos, hiszen nagyon vékony a szalvétaréteg így könnyen szakad, gyűrődik) elkezdi összerakni a részeket, egyiket a másik után és még én magam sem tudtam, mi sül ki a végén belőle. Épp ezért egyedi és megismételhetetlen - különleges!

A ragasztó egyébként fehér, de megszáradva áttetsző - így bátran bekenhetitek kívülről is, elegyengetve a szalvétadarabkákat a felszínen, hogy stabilabban a helyükön maradjanak. Ezután meg kell várni, míg tökéletesen megszárad és jöhet a lakk réteg. Mivel a lakk, amit én használtam hígabb (ezért könnyebb vele dolgozni), így kétszer lelakkoztam, hogy biztos legyen a felszín, ne sérüljön később.




Miután a lakkrétegek is megszáradtak (érdemes műanyag felszínre rakva szárítani, így tuti nem ragad oda) egy ragasztópisztoly és némi színes strasszkő segítségével megszületett a végeredmény, a csilli-villi cucpake-ek :)







Éééés ha már ennyire belejöttem, alkottam még egy kicsit :) Egy papírmasé még felhasználásra várt - akár sima tárolódobozként, akár ékszerdobozként is felhasználható. Nálam picit más lesz a felhasználás, de erről majd később :)

Az alaptechnika itt is dekupázs volt a doboz tetején, oldalán és alján de ezt megelőzően a belsejét festettem. Először kapott 2 rétegben egy fehér színt majd egy sima mosogatószivacs segítségével lilás-türkizes árnyalatokat. Kicsit sötétnek találtam, így belekerült némi sárga és ezüst is.






Itt persze nem álltam meg - naná, hogy kellett egy kis bling-bling és felkerült a doboz tetejére is néhány strassz miután a lakkrétegek megszáradtak. A dobozt egyébként kívülről-belülről is lakkozni kell, és mivel használatba lesz véve, így a biztonság kedvéért 3 réteget kapott, íme:





Szerintem a dekupázs a legegyszerűbb technika, ha valami egyedit és különlegeset akarunk alkotni. Pár éve karácsonykor kész nagyüzemben nyomtam, mindenkinek készítettem valamit - egyik barátnőm például odavan az egyiptomi dolgokért, így vettem egy fadobozt, amit antikolt hatásúra festettem (arany színnel és mosogatószivaccsal) majd egyiptomi motívumos szalvétadarabokkal díszítettem - ugye nem is kell mondanom, mekkora örömet okoztam a lánynak?

Ha kedvet kaptatok, küldjétek el a zsuzska@cupcakeandpearls.hu emailre a kész alkotásokat - kíváncsi lennék rájuk!

Csók, puszi, pá édesem
Zsuzska


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése