2012. november 2., péntek

Amore születésnap - bécsi kirándulás

Ciao Bella!

A mai bejegyzés kicsit személyesebb témát érint, hiszen a Szerelmem ihlette. Tegnap volt Marco születésnapja (november 1-jén...igen, tudom, furi időpont, de nincs mit tenni, ha ekkor született az én Drága Skorpió Hímem :) ) és megleptem egy olyan ajándékkal, aminek nagyon örült - szó szerint svájci bicskával - tökéletes társa lesz a Maggiore tavi kempingezések során! Mivel többen figyelmeztettek, még a boltban az eladó férfi is, így ahogy kell, pénzt kértem érte, nehogy harag legyen köztünk! Ti hisztek efféle "babonákban?
Látnotok kellett volna az arcát..mint egy gyerek a cukorkaboltban, annyira nagy örömmel vizslatva az összes funkciót és próbálgatta a kisollót és a késeket rajta. De ez nem minden - a tárgyakkal úgy vagyok, hogy egy idő után elhasználódnak, értéküket vesztik, elromlanak, neadjIsten elhagyjuk őket - viszont az élményeket senki sem veheti el tőlünk. Ezért azt gondoltam, elviszem egyik kedvenc helyemre Bécsben, a Friedensreich Hundertwasser házba.
Ezzel a roppant eklektikus művésszel illetve a munkáival pár évvel ezelőtt ismerkedtem meg és nagy hatással volt rám. A szóban forgó ház saját tervezése és képzeljétek, nincs benne egyenes vonal :) Nagyon vicces és érdekes élmény a lépcsőn felfelé sétálni vagy a helységek padlóját nézve rádöbbenni, valóban hullámos a talaj! Már az utcán feltűnik és kitűnik a múzeum a maga sajátos mozaikjaival és színvilágával:
(bővebben a művészről ITT A WIKIPEDIAN olvashattok).










Mivel az építészhez közel állt a természet, egyfajta hitvallása volt - az egész épületben jelen vannak a növények, virágok és még egy szökőkút is van a földszinten!












A képtár szobákban nem lehetett fényképezni, de ahogy már írtam Facebook-on, nagyon rossz kislány voltam és vaku nélkül, telefonnal muszáj voltam megörökíteni néhány képet, mert ezt Nektek is látnotok kell (amíg nem látogattok el ide). A képek épp fenti okok miatt nem tökéletesek, de szerintem a "lényeg átjön" :
























Marconak (is) nagyon tetszett a kiállítás, persze némelyik képet még "szoknia" kellett, picit intenzív a színhasználat és kombinálás, de összességében nagyon örült a múzeumlátogatásnak. Hogy egy kis darabot magunkkal hozzunk, vettünk pár képeslapot és ma délután a nagy DIY (csináld magad) közepette (a Facebook-on kitett nyaklánctartóra utalok) már régóta az ágy alatt porosodó képkeretekbe applikáltuk őket, így lett egy kis inspirációs Hundertwasser falunk, íme:



Sok képet csináltam még - talán egy HETI PLUS bejegyzésben helyet kapnak azok is!

Ha már Bécs, akkor természetesen snitzel evés (magyarosan a jó kis rántott hús) és még egy olasz cukrászdába is betértünk kávézni és sütizni egyet.






Nagyon jó kis nap volt, és végtelenül boldoggá tett látni a Szerelmem boldogságát, azt hiszem idén is sikerült egy emlékezetes születésnapi meglepetést kitalálni!

Ha tetszik és tehetitek, mindenképpen látogassatok el Bécsbe a Hundertwasser házba, hogy megtapasztaljátok a kreativitás inspiráló erejét, a színek minden elsöprő zuhatagát és megnézzétek ennek a rendkívüli művésznek az álmait, miket vászonra vetett!

Csók, puszi, pá édeseim

Zsuzska

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése